|

A Tesco gazdasági és társadalmi hatása Közép-Európában

25 év befektetés Magyarországon

Jelentősen befektetünk a magyar gazdaságba

  • 2010 óta több mint 160 milliárd forintot fordítottunk működésünk fejlesztésére, hogy – a kényelmi üzletektől kezdve a hipermarketeken át az online bevásárlás szolgáltatásig – sokféle formátumban tudjuk kiszolgálni a magyar igényeket. Vásárlóink áruházainkban kedvező árakon jutnak hozzá mindenhez, amire szükségük van, az alapélelmiszerektől kezdve a heti nagybevásárlásig.
  • Az elmúlt évben létrehoztuk Budapesten a Tesco közép-európai Üzleti és Technológiai Szolgáltatások Központját. A szervezet a multidiszciplináris Tesco Business Services csapathoz tartozik, amelynek célja, hogy észszerűsítse üzletvitelünket és elősegítse, hogy napról napra többet nyújtsunk vásárlóinknak a Tesco közép-európai piacain. Ez is igazolja szilárd elkötelezettségünket a közép-európai és azon belül a magyarországi üzletfejlesztés folytatása iránt. 2020 végén közel 300 kollégánk dolgozott az üzleti szolgáltatóközpontban, de a teljes kapacitás 800 új szakértői pozíciót jelent magasan képzett szakemberek számára Magyarországon.
  • Magyarország legnagyobb adófizetői közé tartozunk. 2010 óta több mint 218 milliárd forint adót fizettünk közvetlenül, és ez idő alatt 603 millió forintnyi adót szedtünk be.

Bevételeink nagy részét visszaforgatjuk szállító partnereink és kollégáink részére

  • A teljes bevételünk 69 százaléka szállítóinkhoz kerül vissza (69%, 430 milliárd forint), illetve a működés finanszírozására szolgál. Közel 10%-ot tesz ki munkatársaink alapbére, juttatásai és más hozzájárulások.

A 2019-es pénzügyi évről készült eredménykimutatás bontása

A vásárlók kiszolgálása

  • Magyarország háztartásainak több mint 80%-a vásárol nálunk – átlagosan évente 32 alkalommal keresik fel a Tescót. Elérésünk minden korcsoportban és családtípusnál rendkívül hasonló. Penetrációnk minden negyedévben 63% és 72% között volt az összes vásárlói szegmensben.
  • Magyarország legsűrűbben lakott térségeiben (elsősorban Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Miskolcon, Győrben, Székesfehérváron, Pécsett, Kecskeméten, Tatabányán és Szombathelyen) az online kiskereskedelem piacára is beléptünk. A szolgáltatás mintegy 1,9 millió hazai háztartás számára elérhető már.
  • A Covid-19 krízis alatt világossá vált, hogy a kiskereskedelem kiemelt szerepet tölt be egy-egy ország infrastruktúrájában. A Tesco ebben a kihívásokkal teli időszakban kiterjedt szállítói és áruházi hálózatával, valamint logisztikai központjaival meghatározó szerepet vállalt a vásárlók kiszolgálásában, a megfelelő készletszint biztosításában, illetve a vásárlók és munkatársak egészségének megőrzésében.
  • Csökkentettük a legfontosabb árucikkek árát, ezzel mi voltunk a piacon az elsők, akik egész nyáron folyamatosan alacsony árakat biztosítottak a vásárlóknak, akik anyagilag nehéz helyzetbe kerültek. A Tesco továbbra is több mint 620, a vásárlók számára fontos termékbe fektet be, ügyelve arra, hogy a vásárlók könnyen megtalálják kedvenc termékeiket és kevesebbet fizessenek értük.
  • A Tesco Clubcard programnak közel 1,2 milliós aktív tagsága van. Tavaly 2,6 milliárd forintot juttattunk vissza kuponok és tagi kedvezmények formájában a Clubcard program tagjainak.
  • Sajátmárkás termékeinkkel minőségi választási lehetőséghez juttatjuk vevőinket, benchmark alatti árakon. Sajátmárkás termékeink szegmensében szállító partnereink 44%-a helyi vállalkozás. A sajátmárkás termékek gyártásában a Tescóval együttműködő szállítókkal hosszú távú együttműködéseket építünk és lehetőséget kínálunk számukra a külföldi piacra lépésben. Szállítóinknak nem kell marketingre és márkaépítésre költeniük, mi pedig az alacsonyabb költségeket vásárlóink felé is érvényesítjük kedvezőbb árak formájában.

Partnerségben szállítóinkkal

  • Nagy örömünkre szolgál, hogy magyarországi szállítóink 95,4%-a gördülékenynek ítéli a velünk folytatott együttműködést. Arra törekszünk, hogy fenntartsuk szállító partnereink elégedettségét, együttműködéseink átláthatóságon és rugalmasságon alapulnak. A szállítóinknak nyújtott támogatás része, hogy a legkisebb partnereknek 14 napos fizetési határidőt biztosítunk. Magyarországi szállítóink 93%-a gördülékenynek ítéli a velünk folytatott együttműködést, mivel pontosan fizetünk, és tisztelettel bánunk szállítóinkkal.
  • Szorosan együttműködünk a magyarországi szállítókkal, és platformot biztosítunk számukra a piac eléréséhez. 2019/20-ban a frissáru 71%-át és a csemegeáru 50%-át magyarországi szállítóktól szereztük be. Partnerként működünk együtt magyarországi szállítóinkkal, köztük 86 frissáru- és a 47 csemegeáru-szállítóval. Több mint 320 partnerrel dolgozunk sajátmárkás termékeink szegmensében, 44%-uk helyi vállalkozás. Sajátmárkás frissáru-szállítóink 63%-a magyar. Dolgozunk a Tesco termékpartneri csoportjának felállításán, amelynek tagjait szorosan bevonjuk főbb sajátmárkás termékeink és kínálatunk fejlesztésébe, valamint az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésével kapcsolatos vállalásaink teljesítésébe.

Gondoskodunk munkatársainkról

  • A Tesco Magyarország egyik legnagyobb privát foglalkoztatója, mintegy 13 ezer kolléga dolgozik áruházainkban, disztribúciós központjainkban és központi irodánkban. Az elmúlt 3 évben közel 15 milliárd forintot fektettünk bérekbe Magyarországon. Munkatársaink toborzása és megtartása érdekében ügyelünk rá, hogy versenyképes és méltányos juttatásokat kínáljunk számukra. Az alapbér mellett béren kívüli juttatási csomagot is kínálunk, figyelembe véve munkatársaink tágabb igényeit és jóllétét.
  • Elkötelezetten támogatjuk a sokszínűséget és ösztönözzük a befogadó munkahelyi légkör megteremtését. Ezért 2019-ben aláírtuk Magyarországon a Sokszínűségi Egyezményt. A Sokszínűségi Egyezmény (Diversity Charter) az Európai Unió által támogatott nemzetközi kezdeményezés, amelynek résztvevői vállalják, hogy lépéseket tesznek a munkahelyi egyenlőség és sokszínűség ösztönzésére. Továbbra is ösztönözzük a befogadó munkahelyi légkör megteremtését, és háttértől függetlenül, mindenki számára lehetőséget kínálunk a boldogulásra. hogy teret kell biztosítanunk női kollégáinknak a karrierfejlődéshez, elindítottuk a Women’s Network kezdeményezést és részmunkaidős megoldásokat is kínálunk, amivel bármelyik kollégánk élhet.

Helyi közösségek és a fenntarthatóság támogatása

  • Ön választ, mi segítünk programunkon keresztül eddig összesen 1048 helyi közösségi projektet támogattunk Magyarországon, több mint 270 millió forinttal. Ezen kívül a legnagyobb tartósélelmiszer-gyűjtő programot működtetjük Magyarországon, büszkék vagyunk rá, hogy vásárlóinknak köszönhetően minden évben több százezer adag ételnek megfelelő mennyiségű adományt adhatunk át az Élelmiszerbanknak.
  • Több szervezettel is szorosan együttműködünk Magyarországon közösségeink támogatása érdekében. A legnagyobb ilyen együttműködési programot a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel bonyolítjuk rászoruló gyerekek és családjaik támogatására. Az elmúlt 10 évben több mint 900 millió forintot gyűjtöttünk Magyarország legnagyobb adománygyűjtő csapataként. Tavasszal és karácsony előtt is indítunk kuponos adománygyűjtő kampányokat, amelyekben vásárlóink 250 forint értékű kuponokat vehetnek a pénztárnál. Ezek összegét teljes egészében folyósítjuk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet részére. Tavaly tavasszal 34 millió forintot gyűjtöttünk össze nehéz sorsú gyermekeknek szervezett szabadidős tevékenységek és nyári táborok támogatására.
  • Magyarországon élen járunk az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben, 2016 óta 63%-kal csökkentettük a működésünkben keletkező élelmiszerhulladék mennyiségét (két év alatt teljesítve az ENSZ 12.3-as fenntarthatósági célját) az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg 85%-át eladományozzuk. Áruházaink több mint 90 százaléka részt vesz élelmiszermentő programunkban. Büszkék vagyunk rá, hogy Közép-Európában a kiskereskedelmi láncok közül elsőként tesszük rendszeresen közzé a nálunk keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét.
  • Csoportszinten vállaltuk, hogy 2025-ig megfelezzük csomagolóanyagaink súlyát és valamennyi sajátmárkás termékünk csomagolása teljes egészében újrahasznosítható vagy újrahasználható lesz. Folyamatosan felülvizsgáljuk a műanyag használatát működésünkben, aminek eredményeképpen magyarországi működésünkben több mint 8,5 millió darab (33 tonna) „piros” besorolású (nehezen újrahasznosítható) anyagot vontunk ki.
  • A lehető legenergiahatékonyabbá válásunk érdekben létrehozott startégiánk részeként az elmúlt években különböző energia hatékonyságot javító beruházásokat hajtottunk végre áruházainkban. Azzal, hogy befektetünk logisztikai hálózatunk hatékonyságának növelésébe, csökkentjük a teljes karbon-kibocsátásunkat, ráadásul elsődleges logisztikai szolgáltatásunk révén minimumra tudjuk szorítani a járműveink által üres állapotban megtett kilométerek számát is.
  • Magyarországon elegendő tanúsítványt vásároltunk az energiapiacon ahhoz, hogy a 2019-ben általunk fogyasztott áram több mint 100%-át megújuló forrásból beszerzett energiaként tartsák számon, és 2015 óta már 35%-kal csökkentjük széndioxid-kibocsátásunkat.
A Tesco gazdasági és társadalmi hatása Közép-Európában
A Tesco gazdasági és társadalmi hatása Közép-Európában PDF 834KB