|

Összefoglaló a Tesco koronavírussal kapcsolatosan hozott intézkedéseiről

ÁLTALÁNOS INTÉZKEDÉSEK
  • A Tesco folyamatosan figyelemmel kíséri az illetékes hatóságok tanácsait, és ehhez igazítja intézkedéseit.
  • A vállalat továbbra is arra koncentrál, hogy a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsa vásárlóinak, kollégáinak és szállító partnereinek, miközben az esetleges fennakadásokat minimalizálja.
  • Az áruházlánc arra kéri vásárlóit, hogy lehetőség szerint egyedül intézzék bevásárlásaikat.
  • A Tesco vásárlóinak kézfertőtlenítőt biztosít valamennyi hazai áruházban.
  • A Tescónál nagyon szigorú egészségügyi és biztonsági előírások vannak érvényben, melyek mind az áruházakra, mind pedig az ellátási láncra vonatkoznak. Ezeket az előírásokat a vállalat folyamatosan felülvizsgálja és megteszi a szükséges változtatásokat.
  • A Tesco ahogy eddig is, most is betartja a kormány előírásait, így március 28-tól délelőtt 9-12 óra között kizárólag 65 évnél idősebbek tartózkodhatnak az áruházak eladóterében. Az áruházlánc felhívja 65 évnél fiatalabb vásárlói figyelmét arra, hogy a kormány rendelete[1] értelmében az áruház eladóterében 9-12 óra között nem tartózkodhatnak.
  • A megváltozott vásárlói szokásokhoz igazodva a Tesco április 02-ától számos áruház nyitvatartását megváltoztatta. Az új nyitvatartás jellemzően a késő esti, kevésbé forgalmas időszakok rövidítését jelentette, amely segíti a kiszolgálás hatékonyságának emelését, ezzel is hozzájárulva a forgalmasabb órák gördülékenyebb működtetéséhez, illetve a munkatársak leterheltségének csökkentéséhez. Június 02-ától azonban az áruházak újra a megszokott nyitvatartási rend szerint várják a vásárlókat. Az egyes áruházak pontos nyitvatartási idejéről a vásárlók az áruházak bejáratánál és a www.tesco.hu oldalon találnak majd bővebb információt.
  • A biztonságot növelő intézkedések újabb elemeként a Tesco az összes magyarországi áruházában limitálja, hogy egy időben hány vásárló tartózkodhat egyszerre egy adott áruházban. Az egyes áruházakban már mai is működő intézkedés szerint egy időben az áruház alapterületéhez képest annyi ember tartózkodhat bent, ahány biztonságosan be tudja tartani a 2 méter távolságot egymás között. A pontos létszám így áruházanként változó
  • A Tesco a nehézségek és kihívások ellenére ebben az időszakban is változatlanul végzi áruházi élelmiszermentő folyamatát. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel és partnerszervezeteivel közösen folytatott, napi szintű adományozásnak a jelenlegi helyzetben kiemelt szerepe van a nehéz sorsú családok alapvető élelmiszerrel való ellátásában.
  • Az áruházakban kihelyezésre kerültek az Nemzeti Népegészségügyi Központ információs plakátjai.
  •  

    [1] A Kormány 71/2020. (III. 27.) Korm. rendelete a kijárási korlátozásról

    1. § (1) Saját és családja érdekében a 65. életévét betöltött személy az élelmiszerüzletet, drogériát, piacot vagy gyógyszertárat 9.00 óra és 12.00 óra közötti időben látogathatja.

    (2) Az élelmiszerüzletben, drogériában, piacon vagy gyógyszertárban 9.00 óra és 12.00 óra közötti időben az ott foglalkoztatottak kivételével kizárólag az (1) bekezdés szerinti személy tartózkodhat.

     

VÁSÁRLÓK ÉRDEKÉBEN BEVEZETETT INTÉZKEDÉSEK
  • A Tesco az áruházak hangosbemondóin keresztül is tájékoztatja vásárlóit, s többek között felhívja figyelmüket az általános higiéniai követelmények, valamint az egymástól való biztonságos távolság betartására.
  • A vállalat szigorította a takarítási előírásokat az áruházakban, beleértve a bevásárlókocsik, kosarak és különböző felületek fertőtlenítését. Jelenleg a bevásárlókocsikat és kosarakat naponta többször tisztítja, s szintén napi több alkalommal takarítja az ajtókilincseket. Emellett a Tesco gondoskodik a vásárlói mosdók gyakoribb takarításáról is.
  • Az áruházlánc arra kéri vásárlóit, hogy lehetőség szerint egyedül intézzék bevásárlásaikat.
  • A Tesco vásárlóinak kézfertőtlenítőt biztosít valamennyi hazai áruházban.
  • Ugyanakkor az áruházlánc lehetőséget biztosít a vásárlóknak arra, hogy a megvásárolni kívánt termékeket saját bevásárlószatyrukba/kosarukba tegyék, majd onnan helyezzék a kasszaszalagra, önkiszolgáló pénztár használata esetén pedig az erre kialakított felületre. Amennyiben a Scan&Shop szolgáltatást veszik igénybe, eleve saját bevásárlószatyrukba/kosarukba pakolhatják a megvásárolni kívánt árut, de jelenleg a szolgáltatás használata mellett sem kötelezi a Tesco a vásárlóit a bevásárlókosarak vagy kocsit használatára, sőt, kifejezetten örül neki, ha a vásárlók saját bevásárlószatyrukat/kosarukat használják.
  • Valamennyi üzletében, a pénztáraknál és pultoknál bevezette a fizikai távolságtartásra vonatkozó intézkedéseket, valamint világos információkat tett közzé a vásárlók számára a munkavállalóktól való szükséges távolság betartására vonatkozóan. A fizikai távolságtartást jelölő padlómatricák és plakátok kihelyezése is megtörtént.
  • A pénztárak esetében ideiglenes plexifalak telepítése mellett döntött a vállalat, melyek felhelyezése valamennyi áruházban megtörtént.
  • A Tesco számos változtatást vezetett be a házhozszállításhoz kapcsolódóan, annak érdekében, hogy tükrözze a fokozottabb fizikai távolságtartás és higiéniai intézkedések szükségességét. Így pl.: kiszállítás esetén csak online fizetésre van lehetőség. Tehát az élelmiszert kiszállító kollégáknak nem kell közeli fizikai kontaktust létesíteniük vásárlókkal.
  • Elindult a Tesco új házhozszállítási szolgáltatása, a Tesco Doboz. A Tesco Doboz alapvető élelmiszereket és háztartási termékeket tartalmaz, és azokba a magyar háztartásokba rendelhető, ahol az áruházlánc online bevásárlás szolgáltatása még nem elérhető. A Tesco által előre összeállított, egységes tartalmú dobozokat a Magyar Posta szállítja házhoz.
  • Az áruházlánc több módon is bővítette kapacitását az Online Bevásárlás kiszolgálásához. Az egyik az Ice Cube céggel kötött határozott idejű együttműködésünk, mellyel naponta 460 új háztartásba tudtuk eljuttatni a rendeléseket.  Ezzel körülbelül 40%-kal növeltük szállítási kapacitásainkat az elmúlt két hónapban. Az együttműködés értelmében az Ice Cube jéggyártó és -forgalmazó társaság, a legnagyobb leterheltségi időszakban, 26 autóval és 28 sofőrrel segítette a házhozszállítást.
TESCÓS DOLGOZÓK ÉRDEKÉBEN BEVEZETETT INTÉZKEDÉSEK
  • A Tesco speciális elismerő bónuszt fizet minden áruházban és logisztikai központban dolgozó munkatársának, valamint az online üzletágban dolgozó kollégáknak a márciusban és az áprilisban ledolgozott órák után.
  • Rendszeresen kézfertőtlenítő eszközt biztosít kollégái számára. Ehhez igazodva a vállalat rugalmasabbá tette a munkaidőn belüli szünetek kezelését, hogy kollégái a jelenlegi útmutatásokkal összhangban rendszeresebben moshassanak kezet.
  • Valamennyi üzletében, a pénztáraknál és pultoknál bevezette a fizikai távolságtartásra vonatkozó intézkedéseket, valamint világos információkat tett közzé a vásárlók számára a munkavállalóktól való szükséges távolság betartására vonatkozóan. A fizikai távolságtartást jelölő padlómatricák és plakátok kihelyezése megtörtént.
  • A pénztárak esetében ideiglenes plexifalak telepítése mellett döntött a vállalat, melyek felhelyezése valamennyi áruházban megtörtént.
  • A Tesco a munkatársak számára szájmaszkokat biztosít, melyek viselése a munkatársak számára az aktuálisan érvényben levő rendeletnek megfelelően kötelező.
  • A Tesco a hatósági előírásokkal összehangban minden olyan munkatárs számára biztosítja a gumikesztyűt, akiknek a munkaköre azt megkívánja.
  • A Tesco számos változtatást vezetett be a házhozszállításhoz kapcsolódóan, annak érdekében, hogy tükrözze a fokozottabb fizikai távolságtartás és higiéniai intézkedések szükségességét. Így pl.: kiszállítás esetén csak online fizetésre van lehetőség. Tehát az élelmiszert kiszállító kollégáknak nem kell közeli fizikai kontaktust létesíteniük vásárlókkal.
  • A vállalat elsők között indított toborzási kampányt, melynek eredményeként több száz határozott munkaszerződéssel rendelkező kolléga állhatott munkába országszerte. Az intézkedés célja elsősorban, hogy enyhítse a kollégákra nehezedő nyomást és segítse a vásárlók csúcsidőben történő áruházi és online kiszolgálását. Másodsorban ez az intézkedés segíteni tud azoknak a családoknak, akik nehéz helyzetbe kerültek, esetleg elveszítették munkájukat.
  • Emellett a Tesco több aktivitást is indított annak érdekében, hogy a kollégák jó mentális és fizikai állapotban maradjanak: vitamint, gyümölcsöt és gyümölcslevet, rágcsálnivalókat és reggelit is rendszeresen biztosít– a fizikai távolságtartás tiszteletben tartása mellett.
  • A Tesco kölcsön tabletekkel látta el azokat a kollégáit, akiknek gyermekeik digitális oktatásához nem állt rendelkezésre a megfelelő eszköz.
  • A veszélyeztetett csoportba – 65 évesnél idősebbek és várandósok – tartozó munkatársaknak a Tesco igazolt fizetett távollétet biztosít, egészen 2020. április 11-éig. Az igazolt fizetett távollét úgy vehető igénybe, ha az érintett kolléga kivesz 5 nap fizetett szabadságot március 25-től, majd ezt követően igazolt fizetett távollét igénybevétele lehetséges 2020. április 11-ig (április 12., vasárnap – kötelező pihenőnap, április 13., hétfő – fizetett ünnep). Abban az esetben, ha egy kolléga nem tudja kivenni szabadságát, mivel már korábban megtette, vagy szabadságának egy része az év következő szakaszára került betervezésre és nincs lehetőség az áttervezésre, abban az esetben igazolt fizetett távollétet biztosítunk számára

 

[1] A Kormány 71/2020. (III. 27.) Korm. rendelete a kijárási korlátozásról
§ (1) Saját és családja érdekében a 65. életévét betöltött személy az élelmiszerüzletet, drogériát, piacot vagy gyógyszertárat 9.00 óra és 12.00 óra közötti időben látogathatja.(2) Az élelmiszerüzletben, drogériában, piacon vagy gyógyszertárban 9.00 óra és 12.00 óra közötti időben az ott foglalkoztatottak kivételével kizárólag az (1) bekezdés szerinti személy tartózkodhat.