Sokszínű szakképzés a Tesco Akadémiával

A Tesco Akadémia a Tesco Globál Zrt. leányvállalataként a saját kollégákon kívül a kereskedőnek tanulók számára is Magyarország egyik legnagyobb gyakorlati képzőhelye. Vállalatunk kiemelt figyelmet fordít az utánpótlás biztosítására, a fiatalok felkarolására, ami egyúttal fontos társadalmi szerepvállalás is, hiszen tanulóink országszerte a kereskedelmi szakma legmagasabb szintű elsajátításával alapozhatják meg jövőjüket. A megszerzett szakképzettség hosszú távú karrierlehetőséget biztosít, ugyanakkor a társadalmi felzárkózás fontos eszköze is lehet.

A kereskedőnek tanuló fiatalok közül minden harmadik a Tescót választotta szakképzőhelyként 2022-ben. A 2022. szeptemberi tanév kezdetén 970 szakképzéses, munkaszerződéses tanuló vett részt a Tesco duális képzési programjában.
Ebben az évben már 96 szakképző intézménnyel működünk együtt, ami több mint 50%-os növekedést jelent a 2021-es 63 intézményi együttműködéshez képest.
A képesített oktatóink számát egy év alatt megháromszoroztuk, és 313 gyakorlati oktatóval várjuk a minket választó tanulókat.

 

A szakképzést választók számának országos szintű csökkenő tendenciája mellett is sikerül évről-évre növelnünk tanulóink számát, és az Akadémia sokat tesz azért, hogy népszerűsítse a Tescót mint szakképző helyet. 2022-ben részt vettünk a Szakma Sztár Fesztiválon, amely nemcsak az országos szakmai versenyek döntője, hanem Magyarország legnagyobb edukációs kiállítása is. A fesztiválon 4000 tanuló látogatta meg a Tesco standját, ahol játékos és interaktív módon mutattuk be a Tescót mint duális gyakorlati helyet az érdeklődők számára.

Társadalmi felelősségvállalásunk – együttműködés a Kereskedelmi Ágazati Készségtanáccsal

2019 decembere óta László Gábor, a Tesco Akadémia Kft. oktatója és projektmenedzsere tölti be a kereskedelemmel foglalkozó ÁKT elnöki pozícióját. A készségtanács működésének célja, hogy összekötő kapocs legyen a szakpolitika és a gazdaság szereplői között. Kollégánkat a kereskedelmi és logisztikai szektor meghatározó szereplőiből álló 19 fős testület tagjai egyhangúlag választották meg, immáron második alkalommal, elnöknek.

Több mint egy duális szakképzőhely – OTP Fáy Alapítvány Együttműködés

Tanulni sokféleképpen lehet, ezt a Tescónál mi már jól tudjuk. Éppen ezért tanulóink számára a képzési programban szereplő kötelező tananyagok mellett egyéb hasznos tudásanyagot is kínálunk. Az előző tanévben közel 100 szerencsés tanuló vehetett részt a Joggerek szórakoztató jogi alapismeretek képzésén. Idén az OTP Fáy Alapítványát választottuk partnernek, hogy közös programunk révén a pénzügyi tudatosság fejlesztését célzó képzést nyújtsunk a fiataloknak.

A Tesco felismerte, hogy az online tanulás szerves részét kell, hogy képezze az Y, Z és Alfa generáció mindennapjainak. A Tesco Akadémia ezért hozzáférést biztosít minden tanulónak korszerű online tanulási platformjához, amelynek használata már önmagában is értékes kompetenciákkal bővíti az élethosszig tartó tanulásához szükséges eszköztárat.

Tehetséges tanulók

Célunk, hogy megtartsuk tehetséges tanulóinkat, és stabil munkahelyet, vonzó karrierutat kínáljunk számukra. Ambiciózus tanulóinknak tanulmányaik befejezést követően pozíciót ajánlunk, a legtehetségesebbek számára pedig fejlődési programjainkban való részvételt, ahol tovább bővíthetik ismereteiket és akár vezetővé is válhatnak.

Célunk az, hogy a nálunk tanuló fiatalok minimum 10%-a a Tescónál maradjon vagy visszatérjen a tanulmányai befejezése után, és nálunk építse a karrierjét.

Varga Zsófia, áruházvezető gyakornok, Balassagyarmat

„Két évet töltöttem szakmai gyakorlatos tanulóként a balassagyarmati áruházban, és nagyon boldog vagyok, hogy a sikeres vizsgák után lehetőséget kaptam arra, hogy a Tescónál építsem tovább a karrieremet mint áruházvezető-helyettes gyakornok. Mindenképpen itt szerettem volna elhelyezkedni az iskola után, amit jeleztem is az áruházvezetőmnek, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen magas pozícióban kapok lehetőséget arra, hogy bizonyítsak és továbbfejlődhessek. Nagyon várom már az újabb tanulási lehetőségeket és kihívásokat.”