|

Éghajlatváltozás

Éghajlatváltozás elleni küzdelem.

Jelenleg az éghajlatváltozás a legnagyobb környezetvédelmi kihívás a világon. Élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatként hosszú távú üzleti sikerünk a természeti környezet állapotának függvénye. A globális közösség tagjaként a Tescónak is ki kell vennie részét az emberiség és bolygónk védelméből.

A legnagyobb károsanyag-kibocsátással járó területek

Széndioxid-kibocsátás

2009-ben a Tesco vállalta elsőként a világon, hogy 2050-re megvalósítja a széndioxid-kibocsátástól teljesen mentes működést. Eddig 77%-kal mérsékeltük magyarországi emissziónkat. Vállalásaink és céljaink a 2015-ös kiinduló értékhez képest érvényesek.

Az átállásnak köszönhetően zéró széndioxid-kibocsátású elektromos fűtést használunk – megszüntetve ezzel egyik fő emissziós forrásunkat.

Energia

  • 2006 óta fejlesztjük energiaellátásunkat és hűtésünket: LED-fényforrásokat vezettünk be, speciális technológiával akadályozzuk meg a hideg levegő szivárgását a hűtött területekről, és oktatási programokat indítottunk munkatársaink számára. Ezeknek a kezdeményezéseknek köszönhetően a Tesco Csoport több mint 200 ezer tonnával csökkentette éves széndioxid-kibocsátását.
  • 2017-ben vállaltuk, hogy 2030-ra a Tesco Csoport energiaszükségletét 100%-ban megújuló forrásból fogjuk fedezni.
  • Közép-Európában jó úton haladunk a cél megvalósítása felé. Megújulóenergia-tanúsítványainkon keresztül Magyarországon és Szlovákiában már most is 100%-ban megújuló energiát használunk, és hamarosan Lengyelországban és Csehországban is ezt fogjuk tenni. Közép-Európában az a következő lépés, hogy az általunk támasztott kereslettel a megújuló energia termelését is ösztönözzük.

Hűtés

  • Magyarországon eddig 26,7%-kal sikerült mérsékelnünk a hűtőgázok mennyiségét.
  • 400 közép-európai áruházunkban átálltunk a természetes hűtőgázok és az alacsony GWP-vel (Global Warming Potential) rendelkező gázok használatára.

Szállítmányozás

  • A nehéz tehergépjárművekből származó kibocsátás csökkentése érdekében maximumra növeltük a járművek kapacitását (jobban megtöltött rakterek és tehergépkocsik), csökkentettük a megtett távolságot (kevesebb futáskilométer; útvonal optimalizálás), javítottuk az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát és teszteltük az alternatív üzemanyagok használatát (pl. cseppfolyós földgázzal hajtott tehergépjárművek).
  • Hálózatunkon keresztül elsődleges logisztikai szolgáltatást is nyújtunk, ezzel minimalizálva az üresen futó tehergépjárművek számát. Ez a szolgáltatás optimalizálja a termékeket a szállítóktól begyűjtő tehergépjárműveink útvonalát, és költség-hozzájárulást biztosít az áru logisztikai központjainkba juttatásához. 2019-ben ezzel mintegy 2,1 millió kilométernyi üresjáratot sikerült kiiktatnunk Tesco Csoport szinten, ami 1,6 millió kg széndioxid-kibocsátásnak felel meg.
  • Fővárosi áruházaink ellátását a Budapest peremterületén működő elosztóközpontunkból végezzük. Ez jelentősen csökkentette a széndioxid-kibocsátást ahhoz képest, amikor még a gyáli és herceghalmi logisztikai központjainkból történtek ezen szállítások. Hasonlóképpen, győri és polgári elosztóközpontunk is jóval költséghatékonyabb és környezetkímélőbb módon tudja lebonyolítani a helyi áruházak ellátását.