|

Együttműködünk a WWF-fel

A WWF független természetvédelmi szervezet közel 100 országban működik. Elősegíti a természeti világ megőrzését az emberek és a vadon élő állatok javára, az élőhelyek védelmét és helyreállítását, a vadon élő állatok tömeges kihalásának megállítását, valamint a fenntartható termelést és fogyasztást.

A Tescónál tisztában vagyunk azzal, milyen negatív hatást gyakorol a modern élelmiszer-termelés és -fogyasztás bolygónkra. Ezért sok éve tudatosan dolgozunk saját környezetterhelésünk csökkentésén. 2021 júliusában jelentettük be közép-európai szintű együttműködésünket a WWF-fel, amely elősegíti a fenntartható és megfizethető élelmiszer-fogyasztásra való átállást Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.

A WWF-fel való partnerség három fő területre összpontosít:

  • Felhívja a Tesco munkatársainak figyelmét arra, hogy mit tehetnek a vállalati működés környezetre és természetre gyakorolt hatásainak csökkentéséért.
  • Napi szintű, fenntartható élelmiszer-fogyasztásra ösztönzi a fogyasztókat.
  • A Tesco szállítóival és partnereivel együttműködve rámutat a fenntartható termelés jó gyakorlataira, és megfizethető alternatívát kínál a vásárlók számára
A WWF 6 tippje az egészséges és fenntartható étrendhez

A megvásárolt és elfogyasztott élelmiszer közvetlen hatással van nemcsak saját magunkra, de a bolygónkra is. A WWF ezért 6 könnyen megjegyezhető alapelvet határozott meg, amelyeket napi szinten követve tudatosabb döntéseket hozhatunk azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan eszünk. Ezen egyszerű alapszabályok alkalmazásával bárki pozitívan befolyásolhatja saját egészségét és környezetünk állapotát.

1. Több növényi alapú élelmiszer fogyasztása

1992 és 2016 között 500%-kal nőtt a globális húsfogyasztás, ezért kiegyensúlyozottabb étrendre van szükség a növényi alapú élelmiszerek előtérbe helyezésével.

2. Változatos étrend

A világon az élelmiszer-ellátás 75%-át tizenkét növény- és öt állatfaj biztosítja. Az egyoldalú étkezés káros a természetre, és az élelmiszerbiztonságot is veszélyezteti.

3. Az élelmiszer-pazarlás csökkentése

Az élelmiszer-pazarlás óriási probléma. A megtermelt élelmiszer 30%-a a szemétben végzi, ami rendkívül nagy terhelést gyakorol környezetünkre.

4. Kevesebb hús fogyasztása

Hús helyett fogyasszunk gyakrabban alternatív fehérjeforrásokat. Ilyen például a borsó, a bab és az olajos magvak.

5. Élelmiszer-tanúsítvánnyal ellátott termékek vásárlása

A fenntartható termelési tanúsítványok igazolják, hogy a megvásárolt élelmiszert olyan vállalatok állították elő, amelyek betartják a tisztességes kereskedelem követelményeit, és mindent megtesznek tevékenységük környezetterhelésének csökkentéséért.

6. Kevesebb magas zsírtartalmú, sós és cukros étel fogyasztása

Együnk minél kevesebb süteményt, édességet, csokoládét, pácolt húst, sült krumplit és sós rágcsálnivalót. Igyunk tiszta vizet, és kerüljük az édesített italokat.