|

Komoly hagyományokkal rendelkezünk a kollégáink és vásárlóink számára fontos ügyek támogatása terén. Közéjük tartoznak a megfizethető termékek, az egészség, a környezetvédelem és a helyi kezdeményezések. Ez megújult küldetésünk egyik fő mozgatórugója, amelynek jegyében napról napra többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért.

A fenntarthatóságot a Tesco Csoport stratégiai prioritásai közé is felvettük, és ezt a leányvállalatok – köztük a magyarországi Tesco – üzleti terveibe is belefoglaltuk. A fenntarthatósági kritériumokat az igazgatósági tagok teljesítményalapú részvényprogramjába (PSP) is integráltuk.

Fontos és releváns célokat tűztünk ki a vezetők számára a károsanyag-kibocsátás és az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a sokszínűség terén. Ezek új mérőszámok formájában jelennek meg a 2022-es PSP-ben.

Világos küldetés teszi egységessé a Tesco Csoportot, valamint támogatja céljainkat és vállalásainkat most, hogy történetünk következő fejezetébe lépünk. Az idén megújítottuk küldetésünket, hogy tükrözze azt az elhivatottságot és szenvedélyt, amellyel kollégáink kiszolgálják a vásárlókat, támogatják a helyi közösségeket, illetve azt a pozitív hatást, amelyet szeretnénk elérni a világban.

Értékeink: 

Három fő értékünk alátámasztja küldetésünket, meghatározza, hogyan dolgozunk együtt csapatként, és irányt mutat a Tesco Csoporton belül meghozott döntéseinkhez:  

1. Mindenkinél többet nyújtunk a vásárlóknak

Odafigyelünk a vásárlóinkra, a közösségeinkre, egymásra, és az így szerzett információt arra használjuk fel, hogy vállalatként jobb döntéseket hozzunk. Kollégáink szakértelmére és tudására támaszkodva, a vásárlók igényeihez igazodva változunk, újulunk meg és alkalmazkodunk.

2. Úgy bánunk mindenkivel, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak

A Tescónál mindig az ember áll a középpontban, mindenkit szívesen látunk. Befogadó, támogató munkahelyet kínálunk kollégáinknak, ahol elismerésben van részük, megjutalmazzák őket az elvégzett munkáért, és lehetőséget kapnak a fejlődésre. Vállalatként tartós, hosszú távú kapcsolatokat építünk szállítóinkkal és külső partnereinkkel. A tisztelet, a bizalom és a megértés kultúránk része.  

3. Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes

A segítség sokféle formában és méretben érkezhet. A helyi élelmiszerosztás támogatásától kezdve jótékonysági rendezvények szponzorálásán keresztül a magas színvonalú szolgáltatásnyújtásig, kollégáink mindenhol pozitív változást hoznak a körülöttük élőknek. Ha összeadjuk, hogy mi mindent teszünk helyi szinten, jelentős a pozitív hatás.

Fenntarthatósági beszámoló  

Jelentésünkben a számunkra legfontosabb kérdésekre összpontosítunk – azokra, amelyek a leginkább befolyásolhatják üzleti teljesítményünket és amelyekkel a legnagyobb pozitív hatást érhetjük el, illetve a leginkább ösztönözhetjük az átalakulással járó változásokat. Ezeket a „kettős lényegesség” elvét alkalmazva azonosítottuk, azaz pénzügyi és egyéb szempontból is figyelembe vettük a kockázatokat és a lehetőségeket. A kollégáktól kapott információk, a vásárlók és az érintettek meglátásai, valamint mesterséges intelligenciával támogatott adatelemzés alapján az alábbi négy, számunkra kiemelten fontos fenntarthatósági területet azonosítottuk:  

A közösségek is olyan terület, amely rendkívül fontos számunkra és a vásárlóink számára. Megújult küldetésünkön keresztül a közösségeknek nyújtott támogatás új formáit vezetjük be – a fenti kiemelt területek mellett. A vásárlók személyes adatainak védelme, a termékbiztonság, az élelmiszer-minőség, az erőforrások felelős használata, azon belül az emberi jogok szintén mind fontos téma. A csoport egészére kiterjedő kockázatkezelési és ellenőrző folyamataink segítségével a jövőben is azonosítjuk és kezeljük ezeket a kérdéseket, és közzétesszük a releváns adatokat, szabályzatokat és folyamatokat.  

Az érintettekkel folytatott párbeszéd

A kollégák visszajelzései, valamint a vásárlók és az érintettek meglátásai alapján négy olyan tágabb fenntarthatósági területet határoztunk meg, amelyek a legfontosabbak számunkra.

A Tesco nem pénzügyi jellegű mutatói a lényegességi mátrixra épülnek.

A kollégáktól kapott visszajelzések, a vásárlók és az érintettek meglátásai, valamint mesterséges intelligenciával támogatott adatelemzés alapján behatároltuk, hogy mely fenntarthatósági kérdések a legfontosabbak a Tesco és érintettjei számára. Az ezekhez kapcsolódó teljesítményünket a következő mutatók (KPI-ok) segítségével követjük:

  • Éghajlat: a fűtésből, szállítmányozásból és hűtésből (1. terület), valamint a villamosenergia felhasználásból (2. terület) származó üvegházhatású gázok piaci alapon számított kibocsátásának csökkentése a 2015-ös bázisévhez képest annak érdekében, hogy a Tesco Csoport saját működésében 2035-ig, a teljes értékláncban pedig 2050-ig elérje a nettó zéró kibocsátást (a 1,5 Celsius-fokos klímacéllal összhangban).
  • Egészséges és fenntartható étrend: az „egészséges” besorolású termékek mennyiségét 2027-ig a teljes értékesítés arányában 53%-ra növeljük
  • Sokszínűség és befogadás: a férfiak és nők, valamint a különféle etnikumok százalékos arányának képviselete globális felsővezetésünkben. Idén először fogunk beszámolni az igazgatósági tagok mellett a globális vezetőség sokszínűségéről. Az újonnan kitűzött célok szerint 2025-re a vezetőinkből álló globális testület 35%-a nőkből, 14%-a pedig etnikailag sokszínű hátterű kollégákból fog állni.
  • Hulladékgazdálkodás és csomagolás: az élelmiszer-hulladék tonnában mért mennyiségének százalékos változása a kezelt élelmiszer mennyiségéhez viszonyítva a 2016/17-es bázisévhez képest. 2016 óta tesszük közzé a működésünkből származó élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adatainkat. Büszkék vagyunk rá, hogy már teljesítettük a ENSZ Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezéséről szól.