|

Partnerségben a magyar szállítókkal - A Tesco is csatlakozott a NAK Piactérhez

A Tesco is csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „NAK Piactér” programjához, ami a koronavírus-járvány által érintett termelőknek hivatott segíteni. Az áruházlánc vásárlói kiszolgálásában szorosan támaszkodik a hazai termelőkre, akik közül sokan a Tesco sajátmárkás kínálatát is biztosítják, számos magyar partnere pedig az áruházlánc cseh, lengyel és szlovák üzleteibe is szállít.

Több mint 20 éves magyarországi működése során a Tesco a magyar háztartások meghatározó szereplőjévé vált. 201 áruházában hetente mintegy 2,7 millió alkalommal vásárolnak a magyar fogyasztók, nemrég bővült Online Bevásárlás Szolgáltatása pedig országszerte 1,7 millió háztartásban érhető el.

Vásárlói kiszolgálásában a Tesco szorosan támaszkodik mintegy 800 hazai szállító partnerére, akik közül sokan az áruházlánc saját márkás termékeinek előállításában is részt vesznek, így a Tescóval lehetőségük nyílik kilépni a nemzetközi piacokra is.

Jó példa erre a Dombegyházi EURO TÉSZ Kft., ami immár 16 éve a Tesco dinnyeszállító partnere. A békés megyei, 52 helyi dinnye termelőt képviselő szövetkezet csak tavaly 4,4 millió kilogramm dinnyét szállított a Tescónak, amely mennyiségből 3 millió kilogrammot a Tesco közép-európai piacaira, Csehországba, Lengyelországba és Szlovákiába exportáltak. Egy másik példa az almát szállító Nagykálló-TÉSZ, ami – ha az időjárás is engedi – egész évben szállít magyar almát az áruházakba, gyümölcsei a teljes kínálatában megtalálhatóak, a vásárlói igényeknek köszönhetően pedig az elmúlt három évben 50 százalékkal tudta növelni forgalmát a Tesco irányába.

Nem ritka, hogy 1-1 termék esetében a kínálat jelentős részét egy partnerre alapozza az áruházlánc, de az sem, hogy partnerei elsősorban a Tescóra támaszkodnak. A Lactalis Hungária Kft. (korábbi nevén Kuntej Zrt.) tiszafüredi üzeme például saját termékei mellett a Tesco sajátmárkás kínálatának fő beszállítója is, a kisvárdai Master Good Kft. biztosítja a csomagolt csirkehús kínálat közel kétharmadát, a Fuchs tojás pedig tízből több mint nyolc tojását a Tescóban adja el. A Mezőker Kft – amely az áruházlánc Magyarországra érkezése óta partner – új termények termesztését is elindította már a Tescóval. Noha kezdetben csak makói vöröshagymát szállított, később a Homokhátság több száz termelőjét összefogva piros és sárga újburgonyát kezdett termeszteni az áruházlánc számára, aminek beszerzését a Tesco is jelentős mértékben a szegedi cégre alapozta és teszi ezt azóta is.

„Az erős és megbízható partneri viszony az ellátási láncunk kulcsfontosságú eleme. Minden esetben szoros, átlátható és hosszú távú kapcsolatot igyekszünk kialakítani szállítóinkkal, akik esetében – a csak néhány üzletbe szállító kisebb helyi termelőktől az országos nagyobb szállítókig – ugyanazt az együttműködésen alapuló megközelítést alkalmazzuk. A Nemzeti Agrárkamara ’NAK Piactér’ kezdeményezése a szállítói együttműködések egy újabb platformja lehet. Bízunk benne, hogy potenciális jövőbeni partnereinkkel is a meglévőkhöz hasonló hosszú távú, kölcsönös együttműködéseket tudunk kialakítani” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója.

„A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most a HORECA szektor leállása miatt bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez elsők között csatlakozott a Tesco-Global Áruházak Zrt. is” – mondta Fekete Zsanett, a NAK PR és kommunikációért felelős kabinetfőnök-helyettese.

Kapcsolódó