|

Több százezer magyar virággal készül anyák napjára a Tesco

Május első vasárnapján mindannyian az édesanyákat, nagymamákat köszöntjük. Idén ez az ünnep is rendhagyó lesz, de a Tesco áruházakból ezúttal sem hiányozhatnak a virágok. Az áruházlánc magyar beszállító partnereinek köszönhetően közel 170 ezer darab hazai termesztésű növénnyel várja vásárlóit.

A Tesco gondoskodik róla, hogy áruházaiban egész évben elérhetőek legyenek a jó minőségű, magyar vágott virágcsokrok és cserepes növények, anyák napja alkalmából pedig több kamionnyi áruval készül a fokozott igényekre. A Tesco virágkínálatában így kiemelt helyet kap közel 170 ezer darab hazai termelésű virág is, mint a hortenzia, nebáncsvirág, nárcisz és fokföldi ibolya, vagy éppen a korallvirág, azálea, levendula, fukszia és cserepes szegfű, kifejezetten kültérre pedig a cseppecske, petúnia, vinka és különböző balkonnövények is elérhetők.

A növényeket a Márton Virág Kft., valamint a Zyon Hungary Kft. szállítja az áruházláncnak. A két cég 8 magyar kertészetet fog össze, akik összesen 230 állandó munkatárssal dolgoznak, szezononként pedig akár 300 fő fölé is emelkedhet az áltauk foglalkoztatott létszám. Mindkét vállalat több mint 10 éve a Tesco partnere, ez idő alatt évente több millió tő virágot biztosítottak a hazai vásárlóknak, számos olyat is, amit a magyar kertészetek kifejezetten a Tesco vásárlóinak fejlesztettek. Ilyen például a tavaszi hagymás mix, a különleges krizantémgömb, vagy a karácsonyi korallvirág, amik csak az áruházlánc kínálatában találhatók meg. A cégcsoporton keresztül pedig néhány éve már a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is eljut a jó minőségű, magyar áru.

„Bátran mondhatom, hogy a Tesco partnerként tekint ránk, meghallgat minket, és a beszerzők kikérik véleményünket, tanácsainkat a termékekről, illetve a kapcsolódó eseményekről is. A magyar termelőkkel együtt tervezünk a kiemelt napokra, szezonokra, és a beszállítási ütemezést is közösen határozzuk meg. Ez nagyban segíti a logisztikai és pénzügyi folyamatainkat, ráadásul kiegyensúlyozottságot és biztonságot ad a magyar kertészeteknek” – összegezte az elmúlt több mint tíz év tapasztalatait Hollós András, a Zyon Hungary Kft. értékesítési vezetője.

„Szerencsére a Tesco az együttműködésünk kezdete óta támogat minket a fejlesztésben, mindig is nyitottak voltak az újdonságok bevezetésére. Ha egy-egy ilyen ötlet a vásárlóknak is megtetszik, akkor a következő évben már jelentősebb készletet tudunk belőle kínálni. Így folyamatos ösztönzést kapunk a termelésre és az új formák, színek és méretek kikísérletezésére, ami segít, hogy a Tescóval együtt megtarthassuk piacvezető szerepünket” – foglalta össze az együttműködés alapját Rácz Zsuzsanna, a Márton Virág Kft. kereskedelmi vezetője.

„A Tescónál fontosnak tartjuk a magyar kis- és középvállalkozások támogatását, éppen ezért amit csak lehet, igyekszünk hazai forrásból beszerezni. Mindig nagy öröm, amikor olyan partnerekkel dolgozhatunk együtt, akikkel kölcsönösen előnyös az együttműködés, és közösen tudunk fejlődni. Kiemelt figyelmet fordítunk a hazai termelésre, több éve sikeresen működtetjük a „local for local” projektet, melynek célja, hogy üzleteinkben a tavaszi és őszi szezoncikkek mellett minden héten legyen magyar származású cserepes növény vagy vágott virág is” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója.

A jelenlegi, rendkívüli időszak a virágpiacra is jelentős hatást gyakorol, így a koronavírus miatt a kertészetek is megérezték a piaci kereslet csökkenését. „Örömmel vettük, hogy a Tesco ebben a nehéz időszakban továbbra is választékban tartja a magyar virágokat, így biztosítva az általunk képviselt kertészetek mindennapi működését, az állandó munkatársak megélhetését. Jelenleg is gőzerővel készülünk az anyák napjára, ami forgalmi szempontból az egyik kiemelt eseményünk. Reméljük, az áruházlánc vásárlóinak szánt cserepes és vágott virágaink ugyanolyan boldogságot fognak okozni az ünnepelteknek, mint amekkora szeretettel és lelkesedéssel gondoztuk őket” – tette hozzá a Zyon Hungary Kft. értékesítési vezetője.