Álomáruház álomárakkal: ma 25 éves az első magyarországi Tesco hipermarket

Mi a közös az atlantai olimpiában és a Tescóban? A válasz: 25 év. 1996-ban rendezték az amerikai városban a nyári olimpiai játékokat, ahol a magyar csapat összesen 21 érmet szerzett, és ugyanebben az évben nyílt meg az első Tesco hipermarket Magyarországon, amely a régióban is egyedülállónak számított. A Pólus Centerben lévő áruházat november 8-án, a nyitás napján annyian keresték fel, hogy az érdeklődők több száz méteres sorban várakoztak órákig, hogy bejussanak az üzletbe. A Tesco vásárlói azóta országszerte már közel 200 üzletben és otthonuk kényelméből is intézhetik a bevásárlást, és házhozszállítást is kérhetnek.

1996. november 8-án nyílt meg Közép-Európa első bevásárlóközpontja, a Pólus Center, és ezzel együtt az első hipermarket a régióban, amely egyben a Tesco első magyarországi nagyáruháza volt. A nyitás napján több száz méteres sorban álltak a vásárlók, a határon túlról még busszal is érkeztek, hogy bevásároljanak az „álomáruházban álomárakkal”. Ezzel a szlogennel indult ugyanis a Tesco működése hazánkban. A Pólusban 34 pénztár és óriási választék várta akár az egész családot bevásárolni.

„A nyitás napján hatalmas volt a tömeg. Egy idő után a kapukat is be kellett zárni, mert már nem fértek be többen. Minden pénztárnál két kasszás dolgozott, hogy bírjuk a tempót, a pékség pedig kisebb gyárként üzemelt a nap 24 órájában” – emlékszik vissza a 25 évvel ezelőtti történésekre Martin Coulam működési igazgató, aki a Tesco Pólusban kezdte magyarországi karrierjét, és azóta is az áruházláncnál dolgozik.

Az olyan ikonikus termékek, mint a sajtos stangli és a grillcsirke már ott volt a kínálatban, de a szórólapban az akciós termékek között akkor még többek között videokazetta és CD szerepelt. A ruhakínálatot kezdetben az Items márka képviselte, később érkezett a Cherokee, majd az F&F. A friss csokrokat pedig volt, hogy a kolléganők maguk kötötték a reggelente a virágpiacon vásárolt virágokból.

25 év alatt nagy változáson ment át a Tesco. Néhány évvel a Pólus megnyitása után elindult az első 24 órán át nyitva tartó üzlet, 2005-ben pedig az első Tesco Express. 2010 óta van Clubcard, amely a vásárlók hűségét jutalmazza különböző kedvezményekkel, az áruházi vásárlást pedig ma már önkiszolgáló kasszák és Scan&Shop szolgáltatás segíti, így közvetlenül a bevásárlótáskába pakolhatók a termékek. 2013 óta a kanapéról vagy a buszmegállóból, online is intézhető a bevásárlás, és a leadott rendelést akár már aznap házhoz szállítják.

Az 1996 óta eltelt idő alatt a Tesco jóval több lett, mint egy áruházlánc. Működésének fontos része, hogy jótékony hatással legyen azokra a közösségekre, ahol vásárlói és munkatársai élnek. Ezért többek között pályázatokkal, dolgozói önkéntességgel, civil szervezetekkel való együttműködéssel, élelmiszer és más termékek adományozásával, adománygyűjtéssel, valamint környezetvédelmi intézkedésekkel igyekszik pozitív változást hozni azokban a dolgokban, amik a közösségeknek, így minden ember számára fontosak.

 

További információ:

tescomagyarorszag.hu

Little Helps Plan Közösségi és Fenntarthatósági Stratégia

Sokszínűségi Riport 2021

Élelmiszer-felesleg és -hulladék 2020/21

A Tesco gazdasági és társadalmi hatása Közép-Európában

 

Kapcsolódó