300 sajátmárkás terméke receptúrájának átalakításával segíti a Tesco az egészségesebb életmódra való áttérést

A Tesco az egészségesebb életmód támogatása érdekében egyre több alternatívát kínál az egészségesebb és fenntarthatóbb étkezésekhez. Legutóbb például több mint 300 sajátmárkás termékéből – beleértve a kekszeket, pékárukat, édességeket, szószokat és a margarinokat – távolította el a hidrogénezett zsírokat.

A Tesco jól tudja, hogy az elfogyasztott étel jelentős hatással van az emberek egészségére, ezért vásárlóinak is számos az egészséges életmódot és a fenntarthatóságot is támogató élelmiszert kínál. Szállítóival szoros együttműködésben az áruházlánc több mint 25 éve dolgozik azon, hogy választéka minél inkább megfeleljen a vásárlók egészséges életmóddal kapcsolatos elvárásainak.

„A Tescónál elkötelezetten támogatjuk vásárlóinkat abban, hogy egészségesebb életet éljenek. Ez hosszú távra szóló üzleti alapértékeink egyike is. Azt látjuk, hogy a vásárlók egyre tudatosabb döntéseket hoznak saját egészségükkel és a környezettel kapcsolatban. Hogy ehhez minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk, egyre több sajátmárkás termékünk összetételét alakítjuk át, egy részüket pedig egészségesebb alternatívákkal helyettesítjük anélkül, hogy ez az íz vagy a minőség rovására menne. Szeretnénk, ha vásárlóink azt látnák, hogy folyamatosan fejlődünk annak érdekében, hogy igényeiknek megfelelően egészségesebb és fenntarthatóbb, ugyanakkor megfizethető és ízletes termékkínálatot alakítsunk ki” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.

Az elmúlt hónapokban a Tesco a legfontosabb termékcsoportokban több mint 300 sajátmárkás termékének receptúráját módosította a tápanyagok – köztük a cukor, a zsír és a só – egy részének eltávolításával vagy helyettesítésével, ezzel is lehetővé téve a vásárlók számára, hogy jobban odafigyeljenek az érintett tápanyagok bevitelének mennyiségére. Ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan dolgozik azon, hogy növelje sajátmárkás termékeinek gyümölcs-, zöldség- és rosttartalmát. Az áruházlánc sajátmárkás termékei (pl. a kekszek, pékáruk, édességek, szószok, margarinok) már hidrogénezett zsírokat sem tartalmaznak.

A Tesco sajátmárkás termékeiben nem használ a csontokról mechanikusan lefejtett húst. A vásárlók így minőségi és ízletes húskészítményeket fogyaszthatnak, legyen szó virsliről, húspogácsáról vagy akár főzést nem igénylő ready-to-eat termékekről.

A termékfejlesztés komplex folyamat, amelyet a Tesco élelmiszermérnökei különös gondossággal végeznek. A vállalat szakemberei alapos válogatás után állítják össze a megfelelő hozzávalók listáját, így például a természetes adalékanyagokat részesítik előnyben, és egy, a Tesco Csoportnál alkalmazott tiltottadalékanyag-lista alapján végzik el a fejlesztéseket, amely számos nem kívánatos adalékanyag, így például mesterséges színezékek használatát sem engedélyezi.

A kiskereskedelemben az új ötletek és technológiai fejlesztések éppoly fontosak, mint a fenntarthatóság, amely a vásárlók számára is egyre nagyobb jelentőségű. A Tesco a közelmúltban elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz, valamint Magyarországra is kiterjesztette a kiegyensúlyozott és fenntartható táplálkozást célzó stratégiáját, ezek mentén pedig a jövőben egyre több egészséges terméket kínál vásárlóinak. A növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítését például 2025-ig a háromszorosára növeli.

Az áruházlánc nemcsak a vásárlók, de munkatársai egészségére is kiemelten figyel. Október ezért a Tescónál az egészség hónapja, amikor változatos programok várják a kollégákat a munkahelyi és privát egészségmegőrzéssel kapcsolatban. Az érdeklődők az egészséghez kapcsolódó gondolatébresztő előadásokon és beszélgetéseken vehetnek részt, ezzel is aktívan téve egészségi állapotuk javításáért és jóllétük növeléséért.

Szerkesztőknek szóló jegyzet:
  • Az egészséges és fenntartható táplálkozást célzó stratégiája részeként a Tesco vállalta, hogy növeli az egészségesebb termékek arányát kínálatában, 2025-ig 300%-kal növeli a növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítését, valamint egészségesebbé teszi sajátmárkás termékeit azok összetételének megváltoztatásával.
  • Az áruházlánc sajátmárkás termékein túl többek között a frisstermékek és a zöldség-gyümölcs kategóriában is dolgozik az élelmiszerek megújításán.
  • A termékek összetételének átalakítása során mindig fontos szempont az íz és a minőség megtartása.
  • Sajátmárkás termékeiben a Tesco nem használ hidrogénezett zsírokat és mechanikusan lefejtett húst.
  • A vállalat csökkenti a só, a zsír, valamint a cukor mennyiségét, és ezzel párhuzamosan növeli a termékek gyümölcs-, zöldség- és rosttartalmát sajátmárkás termékeiben.
  • A Tesco egy a cégcsoport szinten alkalmazott tiltottadalékanyag-lista alapján számos nem kívánatos adalékanyag, így például mesterséges színezékek használatát sem engedélyezi.  
  • Ha a receptúra átalakítása rossz hatással lenne a termék ízére vagy minőségére, a vállalat élelmiszermérnökei alternatív megoldásokon dolgoznak, hogy a célok szem előtt tartása mellett megfelelő terméket tudjanak előállítani.

 

Kapcsolódó